Onpahan taas reissattu pari päivää Elmon kanssa. Menimme eilen molemmat mummille yöksi "hoitoon" ja palasimme vasta tänään illansuussa kotiin. Minä olin eilen sählyporukan pikkujouluissa koko illan ja sillä välin Elmo piti mummilleen seuraa. Käväisin vain syöttämässä ja nukuttamassa Elmon ja häivyin taas omille teilleni, kun Elmo sai unen päästä kiinni. Kaikki meni oikein mainiosti. Elmo ei ollut hiiskunutkaan minun poissaollessani, vaikka säntäsinkin vähän turhan aikaisin bileistä nukkumaan. Ihan vaan siltä varalta, että Elmolla olisi saattanut olla nälkä jo vähän aiemmin yöllä... Joka tapauksessa oli kiva käydä taas vähän tuulettumassa!
Elmokin näytti kaikki parhaat puolensa hoidossa. Ovatko kaikki lapset vieraskoreita vai onko kotona vaan väsyneemmät kaitsijat? Elmo jopa nukkui äitini parvekkeella eilen illalla pari tuntia putkeen. Tietysti juuri silloin, kun minun olisi pitänyt kiirehtiä juhlimaan.

Tänään olimme kolmestaan (Elmo, mummi ja minä) jouluostoksilla Jumbossa. Huh huh, mikä määrä ihmisiä mahtuu yhteen kauppakeskukseen. Taisin saada ihan vaan yhdestä kerrasta kunnon jouluähkyn! Joulupukkien määräkin oli aivan valtava. Olin aikeissa käydä kuvauttamassa itseni yhden pukin sylissä, mutten lopulta kehdannutkaan... ;-)

Shoppailureissu oli Elmolle aikamoinen seikkailu. Ja se on kyllä näkynyt tänä iltana kunnon väsymyksenä. Elmo jaksoi hädin tuskin kituuttaa (siis kitistä) illan loppuun. Käytiin kylvyssä (Elmo kylpi ja minä kastuin) ja nyt kylpymaisteri taitaa vedellä jo yöuniaan. Makuuhuoneesta ei ainakaan kuulu enää mitään ylimääräistä ähinää. Minullakin on edessä ihana oma rauhallinen ilta. Sauna on varmaankin jo lämmin...ihanaa...

23918.jpg
Tässä Elmon "yleisilmettä" maittavan ruuan jälkeen...