Minä se vaan kärsin jatkuvista migreeneistä, viimeisin oli eilen tiistaina. En tiedä mitään inhottavampaa kuin ällöttävä väpätys silmissä ja hetken päästä aivot räjäyttävä päänsärky. Kaikkein kamalinta on jatkuvasti pelätä uutta kohtausta. Onkohan se nyt tulossa vai ei?

Tänään painelin kiropraktikolle selvittämään selkärankaani. Tuttu "naksauttelija" (laillistettu sellainen) totesi, ettei ole vähään aikaan nähnyt moista. Olisi kuulemma ollut helpompi laskea selkänikamia, jotka olivat kohdallaan kuin niitä, jotka eivät olleet. Joka tapauksessa syy särkyihin taisi taas löytyä niskasta. Yksi niskanikama oli pahasti sivussa ja painoi kaikkea tarpeellista kasaan. Nyt on ihana olo, kun pää kääntyy taas kunnolla. Aamuisen niksauttelun jäljiltä minulla on kädet, niska ja hartiat kipeänä, mutta eipä ole särkenyt päätä! Sain vielä mukaani ohjeet, joiden mukaan minun pitää jatkossa välttää nukkumista pinnasängyn reunalla, se ei kuulemma tee selkärangalle hyvää...

Elmo ja minä olimme tänään vauvaleffassa Tiinan ja Sofian kanssa. Leffa oli nimeltään FC Venus, ja se kertoi vaimoista ja tyttöystävistä, jotka kyllästyivät miesten futisintoiluun ja haastoivat miehet keskinäiseen otteluun. Panoksena oli liput jalkapallon MM-kisoihin tai vastaavasti miehet lopettaisivat pelaamisen (ja sen typerän intoilun) kokonaan. Leffaa katsellessa minua alkoi taas poltella, nyt pitäisi päästä pelaamaan. Ei tosin jalkapalloa, vaan pesistä. Leffan tapaiseen miehet vastaan naiset -otteluun ei minun ystävieni kanssa kaiketi kannata ryhtyä. Pesiksessä saattaisi tulla palloja niin lujaa kohti, ettei kaikkia ehtisi edes väistää... Vai mitä mieltä olette? Haastetaanko miehet johonkin sopivaan peliin ensi kesänä? Panoksia ehdimme miettiä myöhemminkin.

Tällä hetkellä satunnaiset sählyottelut tyydyttävät ainakin hetkeksi minun peli-intoni. Seuraava matsi on huomenna. Joulupukilta lahjaksi saatu mailakin on jo "korkattu" valmiiksi.

ps. Leffan jälkeen alkoi taas karu arki, kun Elmo ei suostunut nukkumaan missään. Lopulta saimme kellistettyä kaverin sisälle vaunuihin aikamoisen huutokonsertin säestyksellä. Elmo nukkui koko päivänä ruhtinaalliset puolitoista tuntia!