Vatsatauti taitaa olla tällä erää voitettu. Vesaa ei tosin tällä(kään) kertaa tauti päässyt selättämään. Me Elmon kanssa oksuiltiin menneellä viikolla molemmat. Minä aloitin voimaan pahoin maanantain ja tiistain välisenä yönä, eikä vatsa ole vieläkään kunnossa. Elmo oksensi kerran perjantaiaamuna ja on ollut sen jälkeen ihan ok. Minun vatsaongelmani onkin ilmeisesti vatsatautia pitkäaikaisempi. Olen koko talven ajan kärsinyt huonosta olosta, ja nyt torstaina lääkäri totesi, että minun vatsassani taitaakin olla tulehdus, jonka tuo vatsatauti siis sai aiempaa häijymmäksi. Sain parin viikon "happojentasoituskuurin". Toivottavasti vatsa sillä rauhoittuu! Olo ei tietysti parane pelkästään nappeja popsimalla, vauhtia pitäisi kuulemma hillitä muutenkin. Myönnän ihan rehellisesti, että kyseessä saattaa olla myös pidempiaikainen stressi. Mutta sen poistaminen  kertaheitolla ei olekaan ihan niin helppo juttu.

Tauti oli ilmeisesti se kaikkialla kiertänyt Noro-virus. Tauti on inhottava myös siitä syystä, että se voi kuulemani mukaan elää "tarttumiskelpoisena" esimerkiksi kotona ovenkahvoissa jopa pari viikkoa. Tästä syystä jouduimme perumaan myös minun synttäribileeni, jotka piti pitää eilen illalla uudessa kodissa. Yritän kerätä kaverit kasaan vaikkapa sitten tupareiden merkeissä...

Uudessa kodissa Kruununmaalla on asiat todella hienossa vaiheessa. Lattiat on viimeistä palasta vaille valmiina, kylpyhuoneet laatoitettu ja melkein saumattukin, yläkerta on jopa listoitettu. Kalusteita vain odotellaan... Eilen oli tosi hieno päivä ulkoilla kodin pihassa, isot kuralammikotkin olivat kadonneet päivän aikana. Elmo kirmaili lapioineen pihalla, minä nautiskelin auringosta ja Vesa ja kumppanit siivoilivat sisällä. Muutto uuteen kotiin on enemmän kuin lähellä...