Viikko on kulunut suorastaan siivillä - taas! Vain maanantai on ollut "normaali" kotipäivä.

Tiistaina ja keskiviikkona olin Hesassa opiskelemassa. Elmo oli mummilla ja ukilla hoidossa ja Ilona lähti Helsinkiin minun matkassani. Hoitajaksi oli pestattu Maija-mummi eli minun äitini. Äiti ulkoilutti Ilonaa aamupäivät Hesassa ja ruokiksella ajoin meidät kaikki Espooseen Tiinalle. Siellä syötin Ilonan ja häivyin iltapäiväksi taas yliopistolle. Äiti jäi Ilonan, Tiinan, Sofian ja Antonin kanssa Espooseen. Minä palailin opintoretkeltä neljän aikoihin iltapäivällä. Ilona oli molempina päivinä saanut pullosta maitoa vähän ennen minun saapumistani paikalle. Nyt sekin on sitten kokeiltu, hätätilassa siis pullokin kelpaa! Elmollehan pullo ei kelvannut koskaan...

Oli ihanaa olla tuulettamassa päätä ja jutella "ihan oikeita aikuisten asioita". Koulutussession aiheena oli muutosviestintä. Olin tosi energinen koulutuksessa ja sain myös parista päivästä paljon irti. En oppinut vain organisaation muuttumisesta vaan myös itsestäni ja omasta suhtautumisestani kaikenlaiseen muutokseen. Olipa mielenkiintoiset pari päivää!

Torstaina olin lasten kanssa kotona, mutta saimme melkein Sofian ja Maija-mummin leikkiseuraksi. Elmo ja Sofia laittoivat urakalla taloa remonttikuntoon. Yläkerrassa oli välillä sellainen meno, että minuakin hirvitti. Välillä lapset olivat uimassa (silloin tietysti riisutaan vaatteet, päätti Sofia), välillä leikittiin kotia ja välillä oltiin kaupassa. Ja silloin kun oli ihan hiljaista, tehtiin jotain kiellettyä...

Ennen iltaa Sofia ja Maija-mummi häipyivät rauhoittumaan mummilaan. Melkein saman tien seuraavat vieraat koputtivat jo ovea. Ilonan kummit Roope ja Anu tulivat Lapista ja yöpyivät kotimatkan (Lontoo) varrella Hyvinkäällä. Olipa taas mukava nähdä, vaikka aika meneekin aina liian nopeasti. Ehkäpä me seuraavan kerran näemme Lontoossa...?

Perjantaina lähdimme kaikki (Anu, Roope, minä ja Ilona) junalla kohti Helsinkiä Elmo jäi taas mummille ja ukille hoitoon. Anun ja Roopen tiputimme junasta Järvenpäässä. Minä sen sijaan matkustin Ilonan ja vaunujen kera Hesaan. Siellä kävin keskusteluja opinnoista oman tutorini kanssa ja iltapäivällä tapasimme työkavereita duunissa. Päivän päätteeksi teimme vielä Ilonan kanssa pienen shoppailuretken.

Vesa ja Elmo ovat parhaillaan saunassa, minä odottelen omaa vuoroani ja Ilona tuhisee kantoliinassa.