E: Äiti, heittääkö Olli-Pekka kohta? (katsomme olympialaisia telkkarista)
Ä: juu, heittää, ihan kohta.
E: Äiti, tule äkkiä katsomaan, suomalainen heittää. Mennäänkö me tonne kentälle? Haluan heittää sitä ketjua.
Ä: Mennän sitten, kun olet vähän isompi. Ja sen ketjun nimi on moukari.
E: Katso äiti, minä olen jo NÄÄÄIIIN iso (nousee varpailleen ja nostaa kädet pystyyn). Painaako moukari hirveästi?
Ä: Painaa, tosi paljon.
E: Sitten sinä voit pitää kiinni ketjusta, niin minä heitän.

----------------------------
E: Kohta minä pistän sinut äiti pakettiin ja lähetän Timputkuun. (Hmmm. .Olisikohan joku joskus uhannut sellaisella...?)

-------------------
Elmo on kovin kiukkuinen ja uhkaa: "Äiti, minä sahaan Ilonan poikki"
Ä: Ethän sinä nyt sellaista tekisi, ethän...?
E: (Vielä kiukkuisempana) Minä sahaan Ilonan silkkelillä poikki. Minä sahaan Iltsulta jalat silkkelillä poikki.
Ä: Jaa, vai niin. (Syvä huokaus ja surullinen ilme)
E: Äitiii, anteeksi (ottaa kaulasta kiinni ja näyttää uitetulta koiralta). En minä sahaa Ilonaa poikki.

-----------------
E: Iltsu, älä itke, ihan kohta saat maitoa (Elmo lohduttaa, kun Ilonaa kiukuttaa).

------------------
E: Äiti, menen yläkeltaan leikkimaan. Laitan poltin (lue: portin) kiinni, ettei Iltsu pääse tippumaan. (Ilona leikkii alakerrassa lattialla...)