Viime viikko kului lähinnä sairastelun merkeissä. Ilonan korvatulehdus ehti äityä niin pahaksi, että maanantaipäivänä tytöllä ei ollut asiaa päivähoitoon. Maanantain jälkeen Ilonan olo helpotti, mutta Vesa sen sijaan ei saanut enää ääntä kurkustaan. Samoihin aikoihin nuha tarttui myös Elmoon. Loppuviikolla minä kävin ottamassa sikaflunssarokotteen ja kun perjantai-iltana palasin työviikon jälkeen kotiin olin 38 asteen kuumeessa ja olo oli kuin märällä rätillä.  Onneksi kuume kesti vain yhden vuorokauden.

Sairasteluista johtuen emme lähteneet maalle viikonlopuksi, vaikka niin aiemmin suunnittelimme. Niinpä viikonloppu oli täynnä täysin vapaata aikaa ja yhdessäoloa. Lauantaina  kävimme luistelemassa ja laskemassa mäkeä.Tänään ulkoilimme pariin otteeseen ja kävimme syömässä mummilla ja ukilla. Aamupäivällä Vesa ja Elmo kävivät hiihtämässä.  Elmo jaksoi ensimmäistä kertaa hiihtää läheisen pururadan (3 km) kokonaan ympäri, eikä kuulemma kaadunnut yhdessäkään alamäessä. Samaan aikaan Ilona ja minä leikimme lumilinnassa lumikönteistä tehdyillä "vauvoilla".

 


Elmo tekee lumienkeliä.


... ja pienet perässä.


Elmo suoraan saunasta.


Ilona härnää mielellään Elmoa: "Mä oon ISO tyttö, Emmo on vauva". Ja muutahan ei kunnon taisteluun tarvitakaan. Viime viikolla keskinäinen kahnaus päättyi Elmon isoon itkuun, kun Ilona yritti purra isoveljen selästä palaa pois.


Ilona tekee Barbebaba-palapeliä. Paketissa on kolme erikokoista palapeliä ja nyt Iltsu saa kaikki kasaan käden käänteessä. Isoimmassa on 20 palaa ja koko laatikossa on yhteensä peräti 40 palaa.


Muutama vielä...

 


Da daa, homma valmis, vaikka yksi pala onkin hukassa!