Juhannus kolkuttaa jo ovella. Siitähän se perinteisesti alkaa se kunnon kesäkin... Odotan aivan malttamattomana meidän perheen ensimmäistä yhteistä lomaa. Mehän emme ole ikinä Vesan kanssa viettäneet lomaa kesällä. Muutama lomareissu on tehty syksyisin, kun pesiskaudet oli saatu kunnialla pulkkaan. Vesalla yleensä kesti kaudet vähän pidempään, minä sen sijaan rämmin lähes tulkoon joka joukkueessa niissä jumbokarsinnoissa... ;-)

Tänä kesänä suunnitelmissa on kaikkea kivaa; mökkeilyä, muumimaata, ulkomaanmatkaa ja oleskelua ihan vaan kotona. Rantatunnelmiin pääsimme kuitenkin jo viime viikonloppuna Rajamäen Sääksissä. Veden lämpötila oli kivunnut peräti kahteenkymmeneen asteeseen. Vesipeto Elmo oli elementissään ja vaati päästä uimaan lauantain lisäksi myös sunnuntaina.

648364.jpg
Elmo nautti uimisesta ja selitti tohkeissaan kotimatkalla: "Emmo kävi uimassa ja ukelsi".

Minun viikonloppuni jäi vähän lyhyeksi, kun palasin vasta eilen illalla myöhään työreissulta. Oli ihana tulla kotiin ja nähdä, miten Elmolla oli ollut äitiä ikävä. Kerrankin!Yöllä Elmo tuli Vesan ja minun viereen nukkumaan, ja innostui kovin, kun äiti olikin tullut kotiin yön aikana. Elmo kapusi minun viereeni ja kävi nukkumaan kädet tiukasti kaulani ympärillä. En raaskinut niitä irrottaa, vaan nukuimme ihan vieretysten loppuyön. Kun aamulla kysyin, tiesikö Elmo, missä olin ollut, poika vastasi: "Äiti oli reissussa". Niinpä niin.