Kati haastoi minut mukaan "paljasteluun". Minä puolestani haastan mukaan Tuulian, Inkan, Vennin ja Niilon.

  1. Olen aikamoisen suunnitelmallinen (enkä enää häpeä sitä ollenkaan...). Yletön suunnitelmallisuus ärsyttää esimerkiksi silloin, kun Vesa yrittää auttaa vaikkapa Elmon tavaroiden pakkaamisessa, enkä anna tyypin hoitaa hommaa, kun olen suunnitellut jo kaiken valmiiksi... Hankalaa.
  2. Olen raskaana. En millään jaksaisi olla raskaana näin pitkään. En pidä siitä, etten voi urheilla normaalisti (toim. huom. viidentoista minuutin tai edes puolen tunnin päivittäinen kävely EI ole urheilua) ja tehdä KUNNOLLA ruumiillista työtä. Mutta kestän tämän kuin nainen, koska ainakin edellisen kerran vauva oli kaiken vaivan arvoinen...
  3. Olen äärimmäisen kilpailuhenkinen. Olen esimerkiksi juonut ruokasnapsin kilpaa niin, että löin lasin jalan läpi omasta sormestani. Riittävällä napauttamisella pöytään halusin vain näyttää, että olin ensimmäinen...
  4. Hermostun helposti. Saatan ärsyyntyä pienestäkin asiasta, enkä kykene peittämään muilta hermostumistani.
  5. Inhoan sotkua ja epäjärjestystä. Entinen työkaverini pyysi muilta kesälomani aikaan, etteivät sotkisi minun työpöytääni tai ainakin siivoisivat kunnolla jälkensä. Huomaisin kuulemma kuitenkin, että joku on käynyt siirtämässä kynän paikasta a paikkaan b.
  6. Kärsin migreenistä. Olen kipuillut pääni kanssa lapsesta asti. Parikymppisenä vaiva paheni ja kokeilin jos jonkinmoista lääkitystä. Nykyään kohtauksia tulee vaihtelevasti. Yleensä syyynä on kipeytyneet hartiat tai valo. Migreenini alkaa aina näköhäiriöillä.
  7. Olen äärimäisen onnellinen ja ylpeä omasta perheestäni. Vesa ja Elmo (ja tieysti tuleva vauva) ovat parasta, mitä minulle on tapahtunut.